Search This Blog

Monday, January 17, 2011

Bisikan Hati


   Segenap hati ini berbicara,

betapa aku sygkanmu fillah,

merenung jauh hati yang gelisah,

adakah aku shbt yang layak digelar shbt utkmu?
meronta hatiku..bimbang aku melukaimu..



aku berserah padaMu tuhanku
hanya padaMu aku ungkapkan,
dalam setiap bait doaku,
meski tak diketahui dirinya,

kerana kuyakin Kau ada utkku meluahkan segalanya dihatiku..



Ya ALLAH,

terbongkar rahsia antara aku denganMu,

aku melafazkan saat dia membaca tulisanku ini,
dengan saksi daripadaMu,
aku amat sayangkannya keranaMu,
yang kuharap redhaMu dalam ukhuwah ini,
yang kupinta rahmatmu dalam kemesraan ini,
seiring dengan amanah yang kau beri untukku,
shbtku ini tak pernah sekali aku melupainya,
jauh sekali utk aku meninggalkannya



aku yang bersalah,x pandai hargai apa yang kau beri,
x tahu meluahkan dengan sepenuh hatiku dengan lisan,
Ya ALLAH,
kau penyatu hati kami..
sampaikan padanya,bahawa dia sebenarnya yang telah mencuri hatiku..





ALLAHURABBI~

No comments:

Post a Comment